Hari Ini Kau Terperangkap Juga

Posted by razifembi | Sunday, January 11, 2009 | | 29 comments »

Photobucket

Malam-Malam Dulu

Mungkin di tengah-tengah malam, ketika ku tidur 'dia' merayap-rayap di telingaku . . .

Juga 'dia' kah yang menyelongkar dapurku mencari makanan . . .

Selalu 'dia'lah yang menang.

Perangkap yang ku tahan tidak mengena.

Menjerit-jerit isteriku kegelian apabila terserempak dengan 'dia'.

Photobucket

Hari Ini

Aku yang tersenyum.

Namun aku geli.

Tapi aku riang.

Tewas jua 'kau' akhirnya.

Photobucket

Permulaan

Tapi mungkin juga hakikat baru permulaan.

Permulaan persengketaan kita.

Photobucket

Kepada yang geli-geli tu, aku minta maaf. Aku pun geli gak !!

rgds,

Razifembi,

P.Pinang

Malaysia

29 comments

  1. Luth Textile // 11 January 2009 at 03:07  

    zalimnya..
    ada ke patut..
    amek gambaq natang tu..
    hihi..
    nice bro..

  2. razifembi // 11 January 2009 at 03:40  

    haha...

    menada zalim luth...takkan da terkena jerat aku nak lepaskan dia plak.teruk la lagi nanti.

    amik gambar?? entahlah..hobi aku ...

    tapi sebenarnya ..dalam hati kecil aku...ada gak belas kasihan semasa tikus tu meronta2..tapi dah itu takdirnya...

    dan ketentuan akibatnya bila tertangkap..

  3. Chekgu BaniHassim // 11 January 2009 at 04:03  

    comey, tp geli arr....
    huhu...
    klau idup ni, mau melompat org yg takut ngn tikus rumah cemni (termasuklah aku...)

  4. djambu puadovich // 11 January 2009 at 05:00  

    nampak bygn cikgu tgh memetik gambar kat mata tikus tu...haha. sejak bile pulak umah cikgu ada tikus ni?

  5. Tirana // 11 January 2009 at 05:46  

    Tikus ini pengotor sebenarnya, boleh bawa penyakit. Saya pun ada pengalaman berperang dengan tikus dalam rumah sendiri. Tapi frankly speaking saya tak sampai hati nak bunuh so suami sayalah yang kerjakan tikus tu..Saya tutup mata sampai bangkainya dibuang oleh suami saya..ehehehe..

  6. zariel // 11 January 2009 at 10:58  

    nasib baik aku rumah tinggi. tingkat 13, kalau tak mesti ada gak tikus macam kat kampung... hehe.. bro, ko guna kamera pe? ;)

  7. @LiYaNNuaR // 11 January 2009 at 13:31  

    hmmm... umah lama sya dulu2 ado la natang nih... tingat lg... arwah ayah sya dulu2... asal tperangkap aje... mula la dia... dicucurnya natang itewww dgn ayaq hangat... melecit2 la natang itewww mjerit2... akhirnya keras jegungggg... kini, arwah tiada lg... dan kami pun dah pindah rumah... natang ini hanya bmain2 di belakang rumah aje... dah tak siapa peduli... kalau natang ini bjaya lepasi sempadan... awas, ok... haruslah sya mulakan operasi sebagaimana yg arwah buat dulu2... ngeh ngeh ngeh...

    natang ini... sgt bdendam ok... awas tau...

  8. ZARA 札拉 [사랑해~] // 11 January 2009 at 15:20  

    uiksss...

    ni bagi racun ke haper nih?

    huhuhu`

  9. sepul // 11 January 2009 at 16:05  

    heheheh tewas jugak cik ti

  10. Nad Eusoff // 11 January 2009 at 17:31  

    eit..comei natang nih..
    tp dah arwah dah..
    ekekeke

  11. shahrilaley // 11 January 2009 at 19:54  

    mak oii
    ko pakai ape tu
    siap boleh melekat tikus tu
    seingat aku la
    dulu2 bapak aku pakai perangkap besi
    kire kalau kena boleh mati kot

  12. ZaritH // 11 January 2009 at 20:57  

    erk!!! cik T tewas sudah~~

  13. CaBaiKeRinG // 11 January 2009 at 22:49  

    salam ziarah!

    patutlah luth kata hang hebat...

    pandai tangkap tikuih rupanya!

    www.cabai-kering.blogspot.com

  14. *secret // 12 January 2009 at 00:40  

    kesian aa die..
    dale comel..
    dulu *secret ade bela tikus mickey mouse..
    kenit je..
    nme die cik t ngan cik amat..
    hahaha,tp kne ngap ngan tucenggggg..
    isk..isk..
    cian nye natang ni,tp die jaat kan,curik sne sini..sepuk kang..abes aa pahni umah kne serang ngan kuarge beliau..ayok!tatao..hihi

  15. cybernetics mind // 12 January 2009 at 09:04  

    hahahaha
    Cik Ti yg tewassss...
    tetiber tingat plak dulu penah tgok wayang citer Mouse Hunt...besttt citer pasal tikus yg sukar ditewaskan oleh manusia...heheheh

    neway...gmbar last tu depth of field superbb

  16. AQisH // 12 January 2009 at 09:10  

    alahai...gambo tikus mati pon lawooo huhu..

  17. crescent // 12 January 2009 at 10:56  

    haha tak leh bla gamba nih..hahaha
    tikus mati pon gambo masih cun lagik..
    tabek2..ekekeke

  18. Masy // 12 January 2009 at 12:28  

    guna racon ke ape ni? sile perjelaskan, keinginan utk tau mmbuak2 ni hehe

  19. pink_butterfly // 12 January 2009 at 12:54  

    TIKUSS????!!! eiuuuwwww...



    sekian, itu shj yg mampu rama2 katakan...=p

  20. @cu SaYaNg // 12 January 2009 at 17:08  

    hahhaa...salah komen ek...
    malu nye saya..hehehheee
    apa2 pun geli geleman le tgk 'kak ti'
    dlm post awk nie..

  21. razifembi // 12 January 2009 at 22:18  

    Salam semua,

    memang geli tgk tikus ... tapi

    hakikatnya,

    di mana kamu, kita berada ... dia pun turut ada.

    mungkin sebagaimana kejadian lalat juga...

    tikus ini merupakan satu peringatan kepadda kita walau hebat, kaya dan MEGAH bagaimanapun manusia ini ...

    kita tak lain hanya hamba Allah yang lemah dan hina...

    Wallahualam ...

    sekali lagi aku minta maaf kerana siarkan gambar yang agak menggelikan ini. Maklumlah anda semua orang2 yang pembersih.

  22. Donata // 13 January 2009 at 17:24  

    witaj
    nie mogę przeczytać
    google nie tłumaczy twojego języka
    pozdrawiam
    dzięki za odwiedziny
    ......

    hello
    I can not read
    Google does not translate your language
    greetings
    thanks for visit

  23. Donata // 13 January 2009 at 17:25  

    photos great

  24. e n c h e k || C A M E R A™ // 14 January 2009 at 23:10  

    yekss
    geli2

    tp kalo tgk tyme dia dh nk mati tu
    kesian plak
    hmmm
    xpela
    kan kalo terlepas
    abes 'dia"
    balas dendam
    kan ade je lengan bju xder la
    seluar koyak laa
    kene geget
    HAHA

  25. razifembi // 15 January 2009 at 02:51  

    ha ha betul tu en. camera ...

    last2 tu mmg kesian. Tapi kalau lepas...aku plak yang susah.

    lagipun ada binatang2 yang diharuskan bunuh seperti ular, tikus n lain binatang yang membawa kerosakkan ....

  26. e_ja // 15 January 2009 at 07:16  

    mmg goliden nengoknyer..hehehe..

    tp ada yg ckp binatang ni pendendam..
    prnah jgk xperience saya dulu..
    dok marah2 dia..
    pastu tau2 je baju saya dh kene geget..
    adehh..huhuhu..

  27. e n c h e k || C A M E R A™ // 15 January 2009 at 14:40  

    HIHI
    btol2
    teruskan operasi menangkap tikus
    sbrpe byk yg mungkin~

  28. samdaddycool // 15 January 2009 at 22:50  

    goreng pon sodap! muahahahhahahaha

  29. Irine Nadia MaRceLLo // 17 January 2009 at 19:52  

    huhuhu...tatotnyee ngk tikus iteww..huhu..tp skali pandang comel laa pulokk..nk bela byk2..kasi byk pewaris...ekekeke

Post a Comment

Sila gunakan bahasa yang baik dan sopan. Terima Kasih