Melaka : Sekilas Pandang ( At Glanced )

Posted by razifembi | Thursday, December 04, 2008 | | 12 comments »

Photobucket

Kalau turutkan hati,

Pasti aku tidakkan jejakkan kaki di bumi Hang Tuah ini,

Berat sungguh hati ini pada perjalanan kali ini,

Melaka . . . haihhhh .... entah apalah yang menanti di sana ...

Kata orang tak kenal maka tak cinta . . .

betullah ungkapan tu,

Bila dah sampai macam-macam menanti di sana ...

Hemppp layan gambar kat bawah ni ... MELAKA MEMANG BEST. mujur aku pergi. Wahahaha ... sorry orang Melaka !!

Destinasi kali ini, umpama :

" dah pergi, aku nak pergi lagi "

Dan bukannya :

" dah pergi, lepas ni tak mau pi dah "


Layan . . .

Masjid Selat

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Singgah sekejap di Masjid Selat. Mungkin nama masjid ini mendapat nama kerana lokasi masjid ini yang menghadap Selat Melaka


Dataran Pahlawan - A Famosa & Sekitar

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Pemandangan Dari Atas Bukit

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Sampai di sini . . . Sungguh aku PENAT . . .

tapi aku belum PUAS


* bersambung

Photobucket


12 comments

  1. samdaddycool // 5 December 2008 at 15:09  

    Hmmm bila masa hang sampai kat Melaka ni??Tak sound pon! Aku ada gak tercampak kat Mahkota Parade dalam semenjak dua mejak ni... cari barang, tengok wayang... yang lain2.. habiskan masa kat kedai (Merlimau) + niaga..

  2. razifembi // 5 December 2008 at 15:40  

    wakaka...

    aku pi tanpa diduga ...

    berat aku nak pi ... tapi aku sampai jugak...

  3. suw // 5 December 2008 at 16:52  

    kenapa berat hati? ade ape2 yg brlaku ke sblm pi sane?

  4. Sasha // 5 December 2008 at 16:54  

    lama dah x smpai melaka... ingat masa sek. menengah last g melaka... dah brbelas2 tahun tuh... recommend ler tmpt2 yg patut dilawati kat sana... mana ler tau trsesat2 kat situ, bole singgah...

  5. AQisH // 5 December 2008 at 16:57  

    kreatif nyer dia ni..pic semua lawa²..keep up the gud work kay;-)

  6. +dat!n iLLiani ariFFin+ // 5 December 2008 at 23:59  

    kamu!! sy link kamu yeh!! lawanye gmba2 kat sini....suke je bile tgk......................xpuas..

  7. razifembi // 6 December 2008 at 00:20  

    SUW : bukan ada apa pun , cuma my 1st assumption tu ingat Melaka xbes ...

    Sasha : hahaha nak rekemen pe sha, aku pn tersesat ke sana ... mula2 gi P.D ..terlajak sampai melaka...

    AQish n Datin : Thanks...

  8. Sabri // 6 December 2008 at 00:31  

    bila tengok masjid lawa2 nih..
    teringat plak kat kata2 nik aziz..
    selagi rakyat tak cukup makan dua kali sehari, maka haramlah kita menggunakan duit mereka untuk benda lain..

  9. Faisal Admar // 6 December 2008 at 10:25  

    The pictures are great. Kenapa tak pergi Kampung Portugese? Banyak benda boleh snap macam kebudayaan, makanan dan kehidupan mereka :)

    Farmosa Resort? Best juga.

  10. crescent // 6 December 2008 at 14:24  

    cantik gak melaka ku ini xD wakakaka

  11. Luth Textile // 6 December 2008 at 15:20  

    coollllllll

  12. fararusdi // 8 December 2008 at 20:44  

    i vote 5 stars for penjajahan!!!

Post a Comment

Sila gunakan bahasa yang baik dan sopan. Terima Kasih