Post Stat : 15 Photo
P.Pinang : Putrajaya : Genting
I'm not intend to tell you about us. But this is our photos trip. ( razifembi™& his wife ) . Not much to expose as this is family trip .


I took my AirAsia flight, 1605 hours from Penang to LCCT Kuala Lumpur. I was lucky because no delay during this flight.

More faster I arrives, mean I can see my wife ASAP...hahaha ... Already 2 weeks I did not see my wife ...

For time being, I still remember her face . . . clear in my head ... yeah really. Sometimes, I will say to my wife long before she became my wife that I already forgot her face if we long time not see each other... hahahah ... but of coz...certainly for a joke ...

Photobucket
Finally, Putrajaya here I arrived . As alway, I like to capture my own shadow ...


Photobucket
and secondly, I likes to photo this big things . . . Maybe I should plan to Langkawi next year or next 2 years for LIMA ... hemmm ... This plane was better than our plane to Medan ... stated AIRBUS . Good investment by AA.

Nowdays, AA seem like a bus already, too pack with passenger. Why? Sometimes when you're lucky you can get cheap airfare around RM1++ for return flight. (penang-kl) . . an extra50 bucks from express bus fare . . .

So, not weird if AA became the successful company.


Photobucket
This picture taken at Dataran Masjid Putrajaya . . .


Photobucket
PICC . . .


Photobucket
Sometimes looks macam " kepala Ultraman "


Genting Highland

Suddenly in Genting .... magic magic ... hehehe ...

Photobucket
I present you the Skyway cable car . . . RM 5.00 each way . Got another one cable car, Awana. But operate during at night and the Awana cable car terminal is different place from the Genting Skyway cable car.

If readers could remember the Awana cable car is the old and big coach. The 1st cable car used long time ago .

My TRIP to Genting SPOILLLED ... I meet with crazy Korean woman and his S^*K boyfriend/husband. My TRIP TOTALLY SPOILED . . . Haihhhhhh ..

At last treated ourselves at Coffee Beans and did some walking . . . no games.. I don't feel to do any of it.

But of cozz I enjoyed the cold weather there.


What Happened When My Wife Play With My Camera

Photobucket
Nahhhh .... hahahaha...... wrong setting for long shutter at night ... I show you the result. Not bad huhh... anybody want to bid for this piece of incidental photo....??


Photobucket
All those 'bunga api' pictures were taken by my wife on our way back from Genting to Putrajaya. Please don't expect much from the pictures, we don't expect there will be " bunga api '' at the PLUS centre and those picture were taken from inside our moving car.



Photobucket
Thanks my dear . . . for understood and support my hobby .



Photobucket
You're are my brightest star on darkest night . . .



Photobucket
There is '' bunga api '' competition now in Putrajaya for Sambutan Kemerdekaan . Miss to photo the exbihition .... Ahhh ... I comes to early ...


Photobucket
One picture


Photobucket
Two Pictures


Photobucket
Three pictures ....

..... and my camera battery "kaput" // haihhh ..... hahaha.... balik lena !! Ohh can see from far the PICC ( Kepala Otomen ) .



Photobucket
My departure . . .

Thanks to my Sony Ericsons hp .... managed to catch this shot before I was asked by AA technician to switch off my hp .

My HP switched off , so do my presentation. Thanks.

Photobucket

16 comments

  1. jelikweyh // 11 August 2008 at 10:31  

    err ... khabar baik ler cik razif oit ... cuma skang makin bz ... dlm paler ak nih dok igt psl cuti mid sem jerk ... homework m'lambak ... assgnmt kena submit ... program b'timbun - timbun ... nih ak br blk dr champing ... lps nih ad jalur gemilang project ... mls nk blogging sbb ak makin tension klu blogging ... blog ak b'sepah ... bila ak blogging , ak rs nk kemas kini kn blog ak ... klu nk kemas , mesti lh lm ... mls nk jerit kt ko nyer shoutbox ... huhuh

    psl radio tuh , ak nk kasi choice kt kwn2 blog ak ... sbb tuh ak bubuh byk2 ... klu ikut kn , ak suka hitzFM & flyFM jerk ... ak tahu , mesti ad yg x suka dengar benda yg ak suka ... tuh psl lh ak boh byk2 ... cuma d'org perlu padam kn sndr lh klu x nk dgr ... hakhakhak ...

    syafakillah tuh perkataan arab ... itu doa ... mksd der semoga cpt sembuh dlm lindungan & rahmat allah ... lbh kureng gitu r mksd der ... pjg x ak m'omel kt sini ... heheh ...

    sbb tuh ak x nk pki shoutbox sbb kt shoutbox blh tulis sikit jerk ... shoutbox ak blh taip byk2 tau ... x cayer , g try sndr ... hikhikhik

  2. razifembi // 12 August 2008 at 00:44  

    bersyukur kerana sibuk, menunjukkan u did something in your life . . .

    sorry la shoutbox aku yg free...limited la dia punya text...

    radio tu....gila baban banyak..jenuh aku nak padam...melambatkan load blog ko jer .

    and tq for the info...

    semoga anda berada dalam syafakillah...

  3. jelikweyh // 13 August 2008 at 15:16  

    razifembi ... tuh nm nyer x der kj d'sbb kn x der mood ... hohoh ... ps2 m'jahanam kn shoutbox org lain ..:)

  4. Anonymous // 15 August 2008 at 07:28  

    gambar kat airport tuh cun banget sehhhh. hehe :)

  5. intansabreena // 15 August 2008 at 07:41  

    Salam Razifembi..

    Gambar2 yang menarik dan tertarik hati saya melihatnya..

    Terima kasih kerana membuatkan hati saya ceria pagi2 hari ni dgn gambar2 yang cantik2..

  6. Anonymous // 15 August 2008 at 08:43  

    cantik gambaq hang amik kat putrajaya tu... nampak professional la... aku memang tak leh lawan hang... kekeke... merendahkan diri yang tingginya 187cm...

  7. Samdaddycool // 15 August 2008 at 10:48  

    ..dah lama tak gi putrajaya.. memang kalo bergambar kat situ mmg cantik2 shot bole dpt (suasana mcm kat oversea)..

    good job

  8. Unknown // 15 August 2008 at 13:26  
    This comment has been removed by the author.
  9. JULIE // 15 August 2008 at 13:43  

    APP pun suka tgk pics2 di sini, memang kalau ke Putrajaya, mengalahkan hero - heroin Hindustan, bergambar sakan, tak hengat kat org dah. Btw, pada Mr. Azman, APP pun susah nak berkomentar dlm BI, but thanks to the new techno, kita google jer letak widget dlm iGoogle kita tu and refer anytime. Eg, English-Malay-English automatic transalation and also dictionary.com. Hmm.. my 2 sen kat sini, Hope it helps.

  10. razifembi // 15 August 2008 at 20:51  

    ghost_mar, knizam, intan , ebooks, samdaddy, Mr. Azman and APP :

    Terima kasih atas segala komen. Ala guna simple English jer. Aku pun hangit English aku. Banyak grammar error kat atas tuh . Tapi dah upload, maleh la plak nak edit.wakakaka.....

    Sorryla posting kali ni, agak peribadi n xde gambar yang menarik sgt. Penulis pi berjalan2, banyak gambar yang peribadi. Tak syok sgt nak upload...

    Sekali lagi. Thanks to all of u.

  11. Anonymous // 15 August 2008 at 22:27  

    Cantik gambar bunga api kat Putrajaya tu!Looks done by a professional photographer!Walaupun dekat je, Putrajaya tu, 15 minit dari rumah kalau ikut Highway, tapi dh serik nk tgk bunga api tu! thn lepas, sangkut 3 jam dlm jam!

  12. razifembi // 15 August 2008 at 22:40  

    jgn banding dengan pro photog gambar bunga api tuh. jauh beza ...

    My wife captured gambar tuh..hentam ja...setting pun xdan ubah.hahaha...

    out boleh tahan je la ...

  13. Anonymous // 16 August 2008 at 10:03  

    salam..
    nice pic..minat fotografi ya...
    moga minat n kerjaya bkembang seiring..

  14. Unknown // 16 August 2008 at 10:12  

    Greeting..
    Erm.. time entri omputeh jer aku meti kantoi. So susah nak korek idea utk berkomentar. Hahaha.. aku ni benak skit dalam omputeh. Sebabtuh time kijer kat opis, kamus mesti ade kat atas meje. Senang nak buat rujukan. Ape-ape pon.. keep on posting.

    Kreuger®

  15. Samdaddycool // 16 August 2008 at 13:20  

    ala.. rilek aa Mr.Azman.. bak kata org, man-man.. English ni bukan semua org terer.. tapi kena practice baca, cakap dan luahkan (tulis)... aku dulu 1st time meeting, bersepai speaking pasal semua org speaking.. sampai pengerusi cakap, 'it's ok young man, u can speak in Bahasa..'

    tapi Alhamdulillah.. aku dah banyak improve...

  16. razifembi // 16 August 2008 at 20:36  

    Betul apa yg Mr Sam cakap ....

    Aku skrg ni pun teruk english, tapi nak banding dari dulu, Alhamdulillah ada peningkatan.

    Bukan nak eksyen2, menunjuk2, tapi we learn n improve our English in Blog writing . . .

    Iyahhh...semoga suksesss...

Post a Comment

Sila gunakan bahasa yang baik dan sopan. Terima Kasih