The last time I visited East Coast was last year. I like the trip to East Coast from Penang. No tolls, the air there was so cool, green, natural, and DANGEROUS . . . yes, the highway there was so dangerous and more dangerous if you travel there at night + rain.

The thick mist, raindrops, the darkness, big lorries and the road was near to the high slopes and deep valley.

Banjaran Titiwangsa R&R

1

Cold up here + windy air+without proper clothes, your body will shaking . . . I enjoyed the scenery. . . Macam lautan kabus jer and puncak bukit tu nampak macam pulau kecik di tengah-tengah "lautan kabus" .



2

Kelihatan seperti pokok durian. High up in the deep jungle. I love nature and I'm sure you all love it as I'm . . .


Pulau Ru, Besut, Terengganu Darul Iman

3

Pulau Ru re-visited . . . actually re-visited from far away only . . . hehe. Tiada bot nak ke sana. Lagi pun Pulau Ru tiada orang pun kecuali beberapa orang petugas yang menjaga kawasan perkhemahan di sana. Dan tidak dilupakan di sana juga ada beberapa burung unta. Penulis tidak dapat pastikan burung unta masih ada atau tidak.

Here . . . was the camping training site was held during the time I studied here . . . Kayak course also held in there. Remembering the moment when I and friends were drifted away from the shore to the middle of the sea . . .refreshing memories.

Beautiful and clean island it was . . .


Tasik Kenyir, Terengganu.

8

View from the mainland jetty to our resort . . .



4

In the boat . . .


5

This is the resort accommodation . . . before this I stayed in this kind of chalet . . . I gave 5 stars for the accommodation . . .


6

Unluckily , that kind of accommodation were fully booking. we only managed to get this type of room only. This type of room was so bad . . . not recommending anyone to stay in this type of room. I'm so disappointed . . . my wish to bring my emak and family to relax here not successful . . .


7


La Hot Spring, Besut

9

From the Besut town, its takes about half an hour to La Hot Spring. Better watch out for the signboard, otherwise you will be lost. The journey will take you into the middle of "Kelapa Sawit" farm . . .


10

Nahhh . . . kolam air panas yang berad di atas sekali. Bau sulfur yang amat kuat sekali di sini. Air panasnya keluar dari celahan rekahan batu.


11

Airnya perlahan sahaja tetapi kerana penulis gunakan "aperture" semasa menangkap gambar ini, kelihatan air yang mengalir agak laju.


12

Ada pengunjung yang sudah biasa dengan air panas, terus sahaja menyelam. Tetapi penulis memulakan dengan rendaman bahagian kaki dahulu sehingga ke paras peha. Dulu penulis pernah beredam di sini. Badan akan berasa sangat letih, kehabisan tenaga dan kemerahan dek kepanasan selepas beredam. Tetapi apa pun, memang best mandi air panas.

Tips bagi yang tidak pernah mandi air panas semulajadi, dinasihatkan memulakan dengan rendaman kaki sedikit demi sedikit sehingga ke paras yang dikehendaki. Setelah berada di dalam air panas cuba jangan bergerak, kerana ianya akan menyebabkan kulit kita berasa seperti dicucuk-cucuk. Jadi cubalah bersabar bertahan jangan bergerak.


Khasiatnya?memang banyaklah. Ada yang mandi air panas untuk rawatan strok, masalah kulit dan pengamalan penjagaan kesihatan.


13

Ada pengunjung yang meletakkan telur untuk direbus. Penulis tidak pastikan bagaimana rasanya telur tersebut selepas direbus.


Pantai Cahaya Bulan, Kelantan Darul Naim

20

Look at the blue blue sky . Amazing


23

Kites sale . . .


sky

There were so many kites here . . . Some were far far away . . . until my 300mm lens cannot zoom anymore . . . Many type and variety of kites . . . but I spot no incident . . .


On The Way Back

24

My nephew found this huge butterfly during our stop at Titiwangsa R&R.


25

This is for the comparison how big is the butterfly .


26

Close up .


27

Green green grasshopper.


28

Finally I'm at home. Arrived safely. Alhamdulillah. My fan leaf tree at my home . . . Home sweet home . . .

End Of My Shows . . .Thanks and hopefully can share with you my trip to East Coast.

Anything you want to add . . . please don't hesitate to drop your comment.

14 comments

  1. ebookfree // 14 July 2008 at 12:42  

    cantek. memang cantek. hari jumaat ni nak p tasik banding. memancing sambil tgk alam maya ni. kalau ada gambar yang gempak2 nanti saya bagi kat awak. komen la nanti. i'm not photographer than you... chaooo

  2. razifembi // 14 July 2008 at 22:27  

    banding . . . our nation virgin rain forest...wallahhh...penulis tidak lagi berpeluang terokai hutan tasik banding...

    enjoy your day at banding . . .

  3. farah aminuddin // 14 July 2008 at 22:59  

    subhanallah.. cntk rupanya tempat2 ni..selama ni xpenah pegi pun..pdhl dekat je...huhu

  4. neo // 14 July 2008 at 23:03  

    cantiknya ciptaan Allah...nice view!!!

  5. razifembi // 14 July 2008 at 23:49  

    After my Medan trip recently . . . Penulis rasa sangat-sangat bertuah dilahirkan di Malaysia.

    Syukur, Alhamdulillah...

    Jauh Perjalanan, Luas Pemandangan

  6. *SiRibenMerah // 16 July 2008 at 00:19  

    nice pic bro.. keep it up =)

  7. .f.a.r.a.n.a.d.e.e.y.a. // 16 July 2008 at 04:06  

    i've found another good photog! what camera?? so nice pic lerr. gigit jari maaa~

  8. Ryehanna // 16 July 2008 at 09:52  

    I love the first picture! Painstakingly breath taking!!!

  9. ZAINI_JB // 16 July 2008 at 18:07  

    Salam,

    Nice picture

  10. Tya ilyana // 17 July 2008 at 09:01  

    salam,,thanks for the visit...wow..so nice and magnificient..my photos are not in the same level like yours..but still upgrading the skills..:D

  11. Ted // 17 July 2008 at 10:24  

    wah, suka tgk gambar2 u.ektelli u kene singgah rumah ai t datang terengganu..hehehe..n leh bawak u kat tempat2 menarek.ada ai lagi menarek ape.haha

  12. amilah // 18 July 2008 at 00:31  

    pahang x nak singgah?
    kuantan?
    :|

  13. blogmenjerit. // 18 July 2008 at 21:24  

    geram betul tengok org mlancong

    haha

  14. Zuhaira // 11 August 2008 at 20:48  

    waaah..

    kagum..:))

Post a Comment

Sila gunakan bahasa yang baik dan sopan. Terima Kasih